24 óra Rómában

2017. október 15.

Már amikor Milánóból hazajöttünk biztosak voltunk benne, hogy amint lesz egy kis szabadidőnk újra repülőre ülünk! Alapvetően Barcelonába akartunk menni - meg is vettük a jegyet és csak utána olvastuk, hogy ott most épp nem a legvidámabb a helyzet. Végül a szombati jegyünket csütörtök éjjel átfoglaltuk és Barcelona helyett Rómába vettük az irányt, de egy pillanatig sem bántuk meg, mert Rómába teljesen beleszerettünk!

Ha Ti is Rómát választanátok úticélnak, összegyűjtöttem nektek egy listát azokról a helyekről, amiket mi megnéztünk. Természetesen ennyi időbe nem fér bele túl sok minden, de ez ilyenkor szerintem nem is szabad, hogy arról szóljon a napotok, hogy gyorsan ledaráljátok az összes létező látnivalót. Ilyenkor inkább csak egy kis ízelítőt kapunk a városból. Róma egyébként is akkora, és annyi látnivaló van benne, hogy szerintem egy hét se lenne rá elég, úgyhogy tényleg fontossági sorrendet kell állítani. De ahogy már Milánóban is írtam, az egész napnak a legfontosabb pontja az, hogy hagyni kell időt magunkra, arra, hogy nyugodtan leüljünk  ebédelni, beszélgessünk, sétáljunk céltalanul az utcákon, és csak élvezzük, hogy egy mesebeli napunk van!

Mi ezeket a látványosságokat néztük meg:

Via delle Quatro Fontane

Bár ez nem egy hatalmas látványosság, mi pont keresztül sétáltunk ezen az utcán, amikor a Trevi kút felé mentünk. Egyébként ha nem figyeltem volna az utca nevét, nem is biztos, hogy feltűnik a 4 kút, mivel Rómában amúgy se szokatlan minden sarkon szökőkútat látni.

Palazzo Barberini

Mi csak keresztül sétáltunk rajta és csodáltuk a gyönyörű építészeti elemeit, de egyébként a kastély ad otthont az Antik Művészet Nemzeti Gallériájának. Rengeteg híres festményt lehet bent megtekinteni, olyan nagy művészektől mint például Filippo Lippi, El Greco és Cavaraggio.

Fontana di Trevi

Azt hiszem senkinek sem kell ezt a kútat bemutatnom, hiszen az egyik leghíresebb pontja Rómának. Szörnyű volt amúgy látni, hogy mennyire tömegnyomor van ezen a helyen, és hogy a hanulatot még picit fokozzák folyamatosan sípoló felügyelők járkáltak jobbra-balra. Természetesen az állandó terrorveszélyre való tekintettel pedig egyébként is minden sarkon gépfegyveres katonák állnak, ami kicsit azért illuzióromboló...

Piazza di Spagna

Szintén az egyik leghíresebb látnivaló Rómában, itt található ugyanis a Spanyol lépcső. Mi pont naplementekor értünk ide, ami gyönyörű színeket festett a városra.

Piazza San Pietro / Vatican

A legviccessebb (leglúzerebb) pillanatainkat éltük meg a Vatikán keresése közben, ugyanis a GPS-be beütve gyalogosan szerettük volna megközelíteni a Piazza di Popolo felől. Nem tudom milyen hiba csúszott a gépezetbe, de a Vatikán Múzeum oldala felé vitt minket a kedves kis kütyünk, ami természetesen zárva volt este 8 órakor. Ekkor kitaláltuk, hogy továbbsétálunk a Vatikánt körülvevő fal mentén, valahol nyilván be tudunk majd jutni. Hát egy 40 perccel később tényleg be is jutottunk, de közben azért erősen átfutott az agyunkon többször is a gondolat, hogy lehet, hogy az egész Vatikánt bezárják estére?!? :D Plusz poén, hogy amikor bejutottunk vettük észre, hogy egyébként tele van bejárattal, amiket sugárútakon lehet megközelíteni, így elképzelésünk sincs, hogy ezt hogyan néztük be ennyire...

Colosseo

Az idő rövidsége miatt nekünk a fő célpontunk a Colosseum belseje volt, így már előre vásároltunk magunknak olyan jegyet, amivel sorbaállás nélkül be tudunk jutni. Ehhez egyébként túravezető is járt, akitől rengeteg érdekes dolgot megtudtunk. Például, hogy eredetileg márvánnyal volt az egész bevonva, és csak később - a középkorban és utána - kezdték el a márvány lapokat elhordani róla és más építményekhez felhasználni. Többek között a Vatikánban található Szent Péter katedrális építéséhez is felhasználták a Colosseum darabjait. Számomra egyébként az volt hihetetlen a Colosseum belsejében állva, hogy azok után, hogy rengeteg borzalmas történésnek volt a színtere, nincs rossz hangulat, kisugárzása a helynek.

Arco di Costantino

Bevallom erre nagyjából másfél percet szántunk a napunkból, mivel pont a Colosseum kijáratánál található, így nagyjából annyi volt nekünk, hogy ránéztünk, megnéztük hogy hívják, fejben kipipáltuk, hogy láttuk és mentünk tovább. Mondjuk talán nincs is benne sokkal több...

Foro della Pace

Mi mondjuk a Forum Romanumot kerestük, de amikor szembesültünk vele, hogy az mennyi időt igényelne, nekünk pedig mennyi időnk van rá, akkor megálltunk végül a Foro della Pace -nál, azaza a béke terénél. Ha valakinek több ideje van, akkor mindenképp érdemes belülről is mind ezt, mind a Forum Romanum-ot megnézni!

A milánói utunk vonatos sikerein felbuzdulva itt is a reptérről (Fiumicino) vonattal mentünk a Termini állomásra, ráadásul olyan vonattal, aminek közte nincsenek is megállói, így 32 perc alatt a belvárosban voltunk. Ami pedig a legjobb, és amire a vonaton jöttünk rá, a szállásunk pont 2 perc sétára volt az állomástól. Mivel elég rapid módon foglaltunk szállást, így egyedül azt néztem, hogy nagyjából a belvárosban legyünk és normálisak legyenek a szobák. Ilyen rövid tartózkodásnál egyébként nagyon fontos a jó lokáció, hiszen rengeteg időt lehet ezzel spórolni. A Termini környéke abból a szempontból tökéletes, hogy 2 metro megállóra van a Colosseumtól, 25 perc sétára a Trevi kúttól és ahogy fent írtam, 32 percnyire a reptértől.

Mi egyébként egyszer metróztunk, egyszer taxiztunk (első este, amikor olyan messzire elkeveredtünk, hogy már azt sem tudtuk hogyan jutunk a szállodához vissza), és amúgy végig sétáltunk mindenhova. Gyalogosan lehet szerintem a legjobban belekóstolni az ottani életbe, mivel így van időd minden apró dolgot megfigyelni közben. Jó, nem mondom, hogy a bicikli nem hiányzott, egyszer-kétszer azért gyorsított volna a dolgokon, de abban se vagyok biztos, hogy Rómában mertem volna biciklivel közlekedni, mert mindenki úgy megy az utakon, mint egy őrült.

Az étkezésekhez mindig eldugott kis vérbeli olasz helyeket kerestük, így a gyönyörű kilátást beáldoztuk isteni helyi ételekért. Sajnos pont emiatt meg se tudom mondani mi volt az éttermek neve, ahol ettünk, mert mindig jókora bolyongás után keveredtünk egy-egy csöpp kis utcába, ahol végül megtaláltuk az általunk elképzelt éttermet.

Remélem teszett a mai bejegyzés, és a videó is!

@viktoriabolla

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.