Hétvége Bécsben

2018. szeptember 01.

fullsizeoutput_35cf.jpeg

Múlt hétvégén Bécsben jártunk a szülinapom alkalmából. Majdnem egy évet éltem Bécsben, amikor egyetemre jártam, így a legtöbb helyet én már azért ismertem, de most volt először, hogy Dáviddal kettesben jártunk a városban. 

Ha Ti is Bécset választanátok úticélnak, összegyűjtöttem nektek egy listát azokról a helyekről és tudnivalókról, amiket mi megnéztünk. Természetesen ennyi időbe nem fér bele túl sok minden, de ilyenkor szerintem nem is szabad, hogy arról szóljon a napotok, hogy gyorsan ledaráljátok az összes létező látnivalót. Ilyenkor inkább csak egy kis ízelítőt kapunk a városból. De ahogy már tavaly a milánói bejegyzésben is írtam, az egész napnak a legfontosabb pontja az, hogy hagyni kell időt magunkra, arra, hogy nyugodtan leüljünk  ebédelni, beszélgessünk, sétáljunk céltalanul az utcákon, és csak élvezzük, hogy egy mesebeli napunk van!

Készítettem is egy rövid videót a hétvégénkről, amit itt tudtok megnézni: 

- Szálloda: Bécsben szerintem kimondottan megéri a belvárosban foglalni szállást, ugyanis onnan tényleg minden látványosság szinte percek alatt elérhető. Mi most a Ruby Marie Hotelben voltunk, ami egy szép szálloda, nagyon jó lokációval és, ha a legfelső emeleten foglalsz szállást egy elég vagány kilátással rendelkező erkélyed is lesz!

- Ha reggeliző helyet keresel: Ulrich!! Minden isteni finom, friss és egészséges! 

- Stephansdom teteje - Fel lehet mászni a Stephansdom tetejére egy csigalépcsőn, ami több mint 300 lépcsőből áll, de valójában nem éri meg szerintem. Borzasztó szűk a torony, amin fel kell mászni, én kétszer lettem rosszul a szédüléstől, mire felértünk. Plusz a tetején egy kis ajándék boltba érkezel, ami elég illúzió romboló.

- Gustav Klimt és Monet to Picasso kiállítások: Engem mindig is nagyon érdekelt a művészettörténet, egyetemen és gimiben is tanultam külön órákon, így nagyon kiváncsi voltam mindkét kiállításra. Nekem az Impresszionizmus az egyik kedvenc szakaszom, így Monet képeit élőben látni óriási élmény volt. 

- Futva városnézés: Na erre mondják azt, hogy kellemes a hasznossal. Sok olyan épület van Bécs belvárosában, sőt szerintem a legtöbb város belvárosában, amire nem kell több időt szánni, mint amennyit az enged, hogy elfutsz mellette. Ráadásul egy 6 km futás alatt már a belváros nagy részét ki is tudod pipálni így.

- Parkolás - A parkolás Bécsben szerintem horror, így megéri olyan szállodát nézni, aminek van saját parkolója. A miénknek a booking szerint volt, azonban a helyszínen közölték, hogy van szemben egy parkoló, ahova kedvezményesen, napi 28 euróért be tudunk állni. Azért az nem ugyanaz, mintha saját parkolója lenne a helynek, de még így is olcsóbb, mint az utcán parkolni.

Remélem teszett a mai bejegyzés, és a videó is!

@viktoriabolla

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr6214214175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása