Smash Cake recept

2017. szeptember 04.

img_9883.JPG

Laura első szülinapja előtt egy dologban voltam biztos: bár egyáltalán nem vagyok egy hatalmas cukrász típus, valahogy igenis én fogom megcsinálni a tortáját! Biztosan sokkal szebb lett volna, ha megrendelem egy cukrásztól, de én olyan tortát szerettem volna adni neki, amiben - giccsesen fog hangzani - de a szeretetem is benne van. 

Bár mindenki mondta, hogy ezt ő még igazán úgysem érti, és hogy ez főként az én anyai lelkiismeretem megnyugtatására kell, azért hihetetlen jó érzés volt, amikor láttam az arcán, hogy ez úgy igazán izlik neki! Próbáltam lavírozni az egészséges és az isteni finom tortareceptek között, így ez lett belőle:

HOZZÁVALÓK

A piskótához

  • 1 bögre teljes kiörlésű liszt
  • 1/2 bögre finom szemű zabpehely
  • 1/2 t.k. szódabikarbóna
  • 1 t.k. sütőpor
  • 1/2 t.k. só
  • 1/2 t.k. fahéj
  • 1/2 t.k. szerecsendió
  • 1 bögre barna cukor
  • 1/4 bögre vaj
  • 1/4 bögre almalé (100%-os)
  • 2 tojás
  • 2 nagy banán (összetörve)

A mázhoz

  • 250 g vaj
  • 340 g Mascarpone
  • 1/2 bögre porcukor
  • 2 e.k. tej
  • 3/4 t.k. vanília aroma

 

ELKÉSZÍTÉS

180 fokra előmelegítem a sütőt.

Egy nagy tálba összekeverem a száraz hozzávalókat és félrerakom.

Egy másik tálban összekeverem a vajat, a tojást, a vanília aromát és az almalevet, majd hozzáadom a villával összetört banánokat. 

A száraz hozzávalókat apránként, keverés közben hozzáadom a banános tésztához, egyenletesre keverem. 

30 percig sütöm.

Formának 2 mini torta formát használtam, és a két elkészült piskótát egymásra helyeztem. 

Közben elkészítem a mázat. Ehhez a szobahőmérsékletű vajat kb 2 percig habverővel felverem. Hozzáadom a tejet és a porcukrot és újabb 3 percig felverem. Végezetül hozzáadom a mascarponét és kb 5 percig felverem.

Én málna levével színeztem a videóban látható verziót és habzsák segítségével pici rózsákat (próbáltam) rajzolni az oldalára - ezt kapta a születésnapján. A képeken látható fehér verziót pedig a szülinapi zsúrjára csináltam, amikor már eléggé meg voltam csúszva az idővel, így ott a habzsákos rózsák helyett végül sima fehér bevonatot és pár szem áfonyát kapott dekoráció gyanánt a torta.

img_9884.JPG

dsc_3513-xl.jpg

Remélem tetszik nektek a recept, és sok babának okoz majd boldog perceket az első szülinapján! :)

 

@viktoriabolla

Fényképek: Jánossy Noémi / www.noemijanossy.com/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr4112803236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása