INSPIRÁLÓ NŐK - MÉSZÁROS BOGLÁRKA

2018. január 17.

img_7351.JPG

Újra itt vagyok az Inspiráló Nők sorozattal, amiben most Bogit - az énjobban blog íróját és barátnőmet mutatom be Nektek. Aki egyébként ügyvédként dolgozik és a futás szerelmese. Ki mondta, hogy mindig csak az elérhetetlen emberek lehetnek inspirálóak? Szerintem sokkal inspirálóbb lehet valaki, akit közelről ismerünk, hiszen pontosan látjuk, hogy vannak-e csontvázak a szekrényben.. Éppen ezért számomra Bogi igazi inspiráció. Minden alkalommal amikor találkozunk, feltöltődve és jókedvűen jövök haza, tele motivációval. Nem csoda, hogy pikk-pakk barátnők lettünk. De hogy miért is van ez így? Olvassátok el és találjátok ki Ti:

ke_pernyo_foto_2018-01-12_13_36_04.png

Hogyan mutatnád be magad valakinek, aki még nem ismer? Mik azok az információk, amik szerinted a legjobban elárulják rólad, hogy Te milyen vagy és mit csinálsz? 

Egy nagyon pörgős, néha már szerintem pár embernek túl pörgős nő vagyok, aki nagyjából mindig mosolyog vagy beszél, vagy mosolyogva beszél. A végsőkig maximalista, de ennek ellensúlyozásaként egy baromi optimista valaki. Kritikus, de önzetlen. Tudatos, de spontán. Anyuka, de önálló. Ügyvéd, de szociális. Hirtelen haragú, de könnyen megbocsájtó.  Hobbifutó, de csokievő. Kedves, de nem őszintétlen. 

A karriered során mi volt eddig a legnagyobb kihívás számodra?

Megszokni a felelősség súlyát, ami egy ügyvéd (persze nem csak ez a stresszes szakma manapság) vállát napi szinten nyomja. A terhet, hogy valaki segítségért fordul hozzád, de nem ígérheted meg neki, hogy biztosan megnyered a pert. (És nem azért, mert nem vagy felkészült vagy nem teszel meg minden tőled telhetőt, hanem azért, mert a tőled független körülmények így alakulhatnak.) 

Mit gondolsz, mi a sikered receptje?

Jól tudok az emberekre hangolódni, könnyen megtalálom velük a közös hangot. Figyelmes vagyok és precíz, ami ehhez a szakmához elengedhetetlen. Az ügyvédkedés mellett korábban sminkeltem, most pedig blogolok, szóval mindig fut az életemben egy kreatív szál is, ettől sosem érzem azt, hogy „elegem van”, „besokalltam”, vagy, hogy „mást akarok csinálni”. Megtalálom mindig azt az egyensúlyt, amitől a bennem rejlő több énem harmóniában vannak egymással és valószínűleg ez kifelé is sugárzik.

vikinek_3.jpg

vikinek_4.JPG

vikinek.jpg

A munkád melyik részét élvezed a legjobban?

Azon kívül, hogy folyamatosan beszélhetek? :D Szeretem a sikerélményt, amikor egy ügy, egy projekt pozitívan zárul. Élvezem, hogy sok új dolgot tanulhatok és, hogy új kihívások érnek nap, mint nap. Na meg persze, hogy új embereket ismerhetek meg. Az egyik legjobb pedig, hogy nem vagyok helyhez kötve. A munkám 80%-hoz elég a laptopom, és ez a szabadság és rugalmasság számomra kincset ér.

Melyiket a legkevésbé?

A bírósági tárgyalásokat még szoknom kell. Mindig, amikor kint várakozom a folyosón, hogy a bíró a hangosbemondón szólítson, tisztára úgy érzem magam, mintha vizsgázni mennék. Jó lenne, ha könnyedebb érzés kerítene hatalmába, de nyilván gyakorlat teszi a mestert, úgyhogy rajta vagyok.

Mi a legnagyobb lecke, amit eddig megtanultál?

Fúúú… ebből több is van.

Például, hogy:

-       Nem mindig nekem van igazam. Egyszerűen hangzik, de egyáltalán nem könnyű belül idáig eljutni, hogy egy adott szituációban tényleg így gondoljam. Vagy, hogy:

-       Nem kell mindenből nekem a legjobbnak lennem. Van, amiben én, van, amiben más a jobb, szóval nem kell letargiába esnem és azt a tevékenységet abbahagynom, ha úgy érzem, hogy nem én vagyok a legeslegjobb. Amúgy ebben fejlődtem a legtöbbet. Őszintén tudok örülni más sikerének és próbálok tanulni tőle, hogy én is jobb legyek.

-       Nem szabad görcsösen ragaszkodnom tárgyakhoz, érzésekhez, emberekhez. Van, amikor el kell engedni őket. A tökéletes időzítést pedig csak a saját intuícióm alapján tudom megtalálni, külső segítség nélkül.

-       És egy, amit meg kell tanulnom a jövőben: Nemet mondani. Ezzel hadilábon állok.

Sokan nem látják, hogy mi mindent kell megtenni és feláldozni azért, hogy elérjük a kitűzött céljainkat. Neked van bármi, amiről a siker érdekében le kellett mondanod?  

Nagyon, nagyon, de nagyon sokat kellett tanulnom. Öt évig nem volt nem halálra stresszelős Karácsonyom (mert mindig január elejére tettem a legnehezebb vizsgáim), az ügyvédjelöltködés tetemes részében nem volt szabad estém vagy olyan hétvégém, hogy ne nyomasztottak volna a következő heti feladataim, a szakvizsgák miatt pedig gyakorlatilag nekem teljesen kimaradt a babavárás jóleső és izgalmakkal teli periódusa. Most pedig, hogy Beni mellett dolgozom, blogolok és aktívan futok is, a pihenőidőm csökkent. Az alváson kívül nekem nincs „semmit sem kell tennem“ időm. Ez utóbbi persze nem panaszkodás, mert én választottam és szeretem is csinálni, de energiabefektetés nélkül senkinek sem hullik az ölébe semmi (jó).

 viknek_2.jpg

Ha lenne 3 kívánságod, mi lenne az?

1.     Egy évig csak utazgatni a nagyvilágban a családommal.

2.     Olyan életet biztosítani a gyermekeimnek, és tovább örökíteni azokat az értékeket számukra, amiket én kaptam a szüleimtől.

3.     Bármi is történik velem, mindig megtalálni a pozitívumot benne.

Milyennek látod magad 10 év múlva?

Egy családanya, akinek van két egészséges gyermeke, egy igen öreg, de boldog kutyája, egy szerető férje, és egy harmónikus otthona. Egy nő, aki úgy érzi, hogy pont ott van, ahol lennie kell. Elégedett, sikeres, boldog. Mind szakmailag, mind érzelmileg. Aki már túl van egy-két maratonon és 1.30 alatt futja a félmaratont. Aki számíthat, és akire számíthatnak a barátai. És aki továbbra is beszél telefonon minden nap az anyukájával.

 

Köszi Bogi az interjút! Tőletek pedig várom a javaslatokat, kivel készítsem a következő részt!

@viktoriabolla

Fényképek: Jánossy Noémi

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr813569097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása