A tökéletes kuglóf recept

2017. április 14.

img_1319.JPG

Körülbelül 3 éve mentem át Nagymamához, hogy ellessem tőle a tökéletes kuglóf receptjét. Azóta rengetegszer készítettem, közben mindig visszaidézve, hogyan is tanította nekem a trükkjeit. Ha Dávid jött haza edzőtáborból, ha terhesen kívántam valami édeset, ha szomorúak voltunk és egy kis boldogságot szerettem volna csempészni a napunkba, vagy csak szimplán ha vasárnap valami finomat kívántunk, felcsaptam a kis kézzel írott szakácskönyvem és készült a kuglóf! 

A receptről tudnotok kell, hogy ez a Vörösmarty Cukrászda (a Gerbeaud Kávéház államosított neve volt) eredeti receptje, és pár nappal ezelőttig azt hittem, hogy szuper titokban kell tartanom. Amikor Nagyi tanította nekem, elmesélte, hogy akitől a receptet kapta, annak az anyukája a szűzességét adta ezért a receptért... Ugyanis hozzáment a cukrászhoz! :D Jó, nyilván nem csak a receptért, de a történet hallatán nem csoda, hogy az az érzésem támadt, hogy ezt nagy becsben kell őriznem. De a vasárnapi InstaStorym után annyian kértétek a receptet, hogy rákérdeztem Maminál, hogy akkor most ez valójában mennyire titkos... Ő pedig engedélyt adott arra, hogy felfedjem Nektek!   

HOZZÁVALÓK:

15 dkg vaj

4 tojás

15 dkg vaníliás porcukor (én 2 csomag vaníliás cukrot szoktam 13 dkg porcukorral összekeverni)

2,5 dl tej

30 dkg finom liszt

1 csomag sütőpor

holland kakaópor

+ fahéj (ez az eredeti receptben nincs, de én imádom benne)

 

ELKÉSZÍTÉS

A tészta tökéletes állagának titka, hogy minden lépésnél addig keverjük a hozzávalókat, hogy azok 'levegősek' legyenek.

Először az olvasztott vajat keverem a 4 tojás sárgájával, majd ehhez hozzáadom a vaníliás cukrot és az egészet (ahogy írtam) levegősre keverem. 

Következő lépésként jöhet hozzá a liszt, sütőpor, és a tej apránként és felváltva adagolva - szintén addig keverve, amíg a massza jó levegős lesz.

Majd külön tálban a tojásfehérjét kemény habbá verem, és a masszához adom úgy, hogy fakanállal egy irányba finom, de határozott mozdulatokkal (vigyázva arra, hogy ne törjön meg a hab) keverem.

Az így kapott tészta felét kivajazott formába öntöm, a megmaradt masszához pedig hozzákeverek ízlés szerint kakaóport (én kb 1,5 evőkanálnyit szoktam használni) és őrölt fahéjat (ebből pedig kb fél kávéskanálnyit szoktam). A kakaós tésztát a vaníliás tésztára öntöm, majd rázogatással és ütögetéssel elegyengetem a két tésztát egymáson.

180°C-on 30 percig sütöm. (én 25 percig alufóliával lefedve szoktam sütni)

 img_1318.JPG

Remélem nektek is olyan sok boldog pillanatot fog okozni ez az isteni recept, mint nekünk szokott! :)

 ke_pernyo_foto_2017-04-02_18_29_05.png

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr1912418439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása