Instagram igazságok

2017. július 12.

fullsizerender_14.jpg

Instagram vs Valóság

 

Sokáig gondolkoztam rajta, hogy van-e értelme egy ilyen cikket írnom egyáltalán, mivel számomra az alább felsorolt dolgok teljesen egyértelműek. Nem célom bárki felett ítélkezni, pontosan ezért nem fogok példálózni. Viszont szeretném, ha a rengeteg fiatal, akiket beszippant ez az Instagram világ, kapna egy rövid kis összefoglalót, ami alapján aztán eldöntheti, hogy ő hogyan szeretne megjelenni ezen a platformon, valamint, hogy kit érdemes (és kit nem érdemes) példaképnek tekintenie.

1. Sok követőd van akkor mostmár menő vagy? - Valahol olvastam, hogy Instagramon menőnek lenni pont annyit ér, mint Monopolyban gazdagnak lenni, és hát ennél jobb hasonlatot keresve se találhattam volna. Nagyon helyén kell kezelni azt, ha sokan követnek, hiszen az hatalmas felelősség. Egyébként pedig szerintem akkor vagy menő, ha önmagad maradsz attól függetlenül, hogy 32 vagy 150.000 ember követ éppen. Manapság rengeteg embert követ 10-20-50 ezer ember, úgyhogy pusztán ettől nagyra tartani magad teljesen felesleges.

2. Nem minden arany, ami fénylik - Egyre köztudottabb tény, hogy könnyen annyi követőt vehetsz magadnak Instagramon amennyit csak akarsz. Mondjuk ettől valójában nem vagy előrébb, mert ezek csak kamu profilok, akik az életben nem fogják egy képedet se likeolni.. És pont ezért viszonylag könnyű is lebukni vele. Hiszen egy bizonyos követő mennyiség egy bizonyos like mennyiséget feltételez, ami nagyjából a követőid számának a 10%-a. Tehát 5000 követőnél 500 like / kép, 50.000 követőnél 5000 like / kép. Ha valakinek állandóan jóval kevesebb van ennél, az már megkérdőjelezhető. Valamint a követők növekedésének is van egy természetes folyamata, ami nem egyenlő azzal, hogy 300 követőből egyik hétről a másikra 6000 követőd lesz. 

3. Vannak fizetett tartalmak - Az én instagram oldalamon is találkozhattok olyan képekkel, amit egy-egy céggel együttműködve készítettem, sőt a blogon is olvashattok szponzorált bejegyzéseket. Ezzel szerintem ideáig semmi gond nincs. Viszont nagyon fontos megtartani egyrészt egy egészséges egyensúlyt a szponzorált és a nem szponzorált tartalmak között, másrészt pedig, hogy ne add el a leleked. Én például soha nem vállalok el olyan együttműködést, amivel nem értek egyet, vagy nem hirdetek olyan terméket, amit egyébként nem használok. A hitelesség megtartása a legfontosabb dolog. #sponsored

4. Hitelesség?!? - Ha már itt tartunk, rengetegszer döbbennek meg emberek, hogy élőben is ugyanúgy nézek ki, úgyanúgy viselekedek, mint a képeken, arról meg már nem is beszélve, hogy tényleg boldog kapcsolatom van. Hogy ez nem csak színjáték? Nem csak a likeokért van? Az én hátamon is futkos a hideg azoktól, akik élőben köszönőviszonyban sincsenek az instagramon felépített álomvilágukkal. Ugyanakkor elismerem, hogy ez számukra óriási meló lehet, és nem vagyok benne biztos, hogy ettől ők egyébként nem érzik-e rosszabbul magukat, mint azok, akik rájönnek, hogy hamis példaképet választottak.

5. Oversharing - Az oversharing Instagramon egy rendkívül szubjektív dolog, hiszen, elméletileg azért követsz valakit, mert kiváncsi vagy rá és szereted látni a képeit. Pontosan emiatt a barátnőim felrakhatnának akár 40 képet is 20 percen belül, mindre kiváncsi leszek (bár azért lehet furcsálnám, hogy mi az isten van velük... :D ) De a realitások talaján maradva, nyilván van egy ésszerű fénykép mennyiség, amit egy embertől el tudsz viselni egy nap. Szimplán és egyszerűen azért, mert pár kép utána az az érzés fog el, hogy a postok a külvilág visszaigazolásának szólnak. 

6. Latergram - Én egyre inkább abban hiszek, hogy nem kell mindent azon nyomban feltölteni. Éld meg a pillanatokat úgy, ahogy vannak, készíts képeket emléknek, de bőven elég később foglalkoznod a fényeléssel és posztolással. 

7. Mindenki tökéletes - Könnyen elfelejtjük, hogy az instagramon mindenki olyan képet oszt meg, amin ő magának tetszik, amivel ő elégedett. Úgyhogy nem kell falnak menni attól, hogy valaki az instagram felületén mennyire jól néz ki. Valljuk be, ott mindenki jól néz ki. És amúgy szerintem ez tök rendben van. Én is szívesebben követek olyan embereket, akik inspirálnak a szép képeikkel és pozitív életfilozófiájukkal, mint az állandóan előnytelen képeket posztoló, folyton jajdeszarazéletet aláírásokat irogatókat. 

8. Ne akarj más lenni - Nekem például nem jön be ez az Instagram flow őrület, hogy az összes képed pasztel színekben úszva kell, hogy megjelenjen, mert ezáltal az összes képed gyönyörűen passzol majd egymáshoz. Szerintem az élet tele van színnel és nem normális, ha minden képed ugyanúgy néz ki. Lehet lenne még plusz pár követőm, ha én is ezt a letisztult sablont alkalmaznám, de az nem én lennék. Csináld azt, ami neked tetszik és ne azt, amit a divat diktál! Legyen saját stílusod!

9. Nem szabad túlmisztifikálni - Szerintem az egésznek ez az egy apró tanács a kulcsa. Nem szabad másokkal összehasonlítgatnunk magunkat, nem szabad attól többnek vagy kevesebbnek érezned magad, hogy hány like érkezik a képedre. Nem ez méri az életedet! Nem ez méri, hogy milyen ember vagy! Az instagram egy tök jó fotó megosztó felület, ami szépen kinőtte magát. Szuper inspiráció forrás és egy gyönyörű online fotó napló - ha jól használod. Minden más a Te fejedben dől el! 

 

 ke_pernyo_foto_2017-04-02_18_29_05.png

 

Fényképek: Jánossy Noémi / www.noemijanossy.com/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr6412647639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása