Takács Ákos, Red Bull / MadebyMe

2016. február 23.

Takács Ákos 26 évesen jelenleg a Red Bull Magyarország Marketing Vezetője. 6,5 éve dolgozik a cégnél, ez idő alatt nőtte ki magát SBM (Student Brand Manager)-ből odáig, ahol most tart. Volt szerencsém vele együtt dolgozni, ugyanis én is közel 1 évig a Red Bull csapatához tartozhattam, így személyes tapasztalatból is mondhatom, Ákos nem csak nagyon kreatív, talpraesett ember, de főnöknek se kívánhatna az ember jobbat. Nem mellesleg neki köszönhetjük a Red Bull Pilvakert!

marksomay_20140913_SMF_5472

KARRIER

Hogyan mutatnád be magad valakinek, aki nem ismer?

Takács Ákos vagyok, 26 éves budapesti lakos . Nekem a mindennapi jókedvemhez nagyon fontos a víz közelsége, meg a természet, ezért is  ragaszkodom a rómaihoz, pedig oltanak vele szépen. Masszívan befolyásol az időjárás, így a napsütéses napokon jóval boldogabb vagyok. Jelenleg a Red Bull magyarországi Marketing vezetője vagyok. Amúgy családcentrikus vagyok és imádom a kutyákat. (főleg a golden retrivereket és a rotveilereket). Van egy öcsém, néha őt is szeretem, a szüleimet pedig nagyon. Hihetetlenül fontos nekem, hogy emberekkel legyek körülvéve. Szeretek sportolni és állandó menetben vagyok...

Mi volt eddig a legnagyobb kihívás számodra?

Amikor tavaly megtettek a hazai Red Bull marketing vezetőjének. 25 éves fejjel, 14 embert vezetni és egy teljes marketing osztályért felelni, hatalmas szakmai kihívás volt. Akkor igazán úgy éreztem magam, mint akit bedobtak abba a bizonyos mély vízbe és még a fejem búbján felálló hajtincs is víz alá került.

Mi az, amit a legjobban élvezel a munkádban?

Nagyon változatos, nagyon színes, mindig valami újat csinálunk. Az a csapat, aki körülöttem van, a kollégák, a sportolók, a zenészek, az alvállalkozók, mind olyan emberek, akikkel 10 órát együtt dolgozol egy nap és utána még munka után velük ülsz be sörözni is.marksomay_20140913_SMF_5457

Mi az, amit a legkevésbé?

Az adminisztrációt.

Van-e bármi, amit visszanézve máshogy csinálnál?

Igazából ott vagyok, ahol lenni szeretnék, így nem változtatnék az úton, aminek a segítségével ide jutottam.

Mi a legnagyobb lecke, amit eddig megtanultál?

Rájöttem arra, hogy túl sokszor túl mélyen voltam benne emócionálisan egy –egy projectben és ezt nem szabad.

Hogy motiválod magad?

Folyamatosan rövid, középtávú, és hosszútávú célokat tűzök ki magam elé. Mindig, amikor elérem ezeket a mérföldköveket, összegzem magamban, hogy elértem-e, amit kitűztem magam elé, és ha nem, mit kellene máshogy csinálnom, hogy sikerüljön.

Kedvenc történet?

Az egész történet, hogy hogyan is kerültem a Red Bullhoz nagyon jó. Egészen kiskoromtól orvosnak készültem, mint apukám, és egyetem előtt eldöntöttem, hogy mégse szeretnék az lenni, de nem tudtam mit akarok csinálni. Hova megy, aki nem tudja mi akar lenni? Én is elmentem a Közgázra, ahol az első év után még mindig nem tudtam mit akarok magammal kezdeni. Beszélgettem egyik haverommal, aki mesélte nekem, hogy a Red Bullhoz jelentkezett SBM-nek (azaz Student Brand Managernek). Őt ugyan nem vették fel, de én egy héttel később láttam egy plakátot a könyvtárból kijövett a falra ragasztva, hogy: SBM Wanted. E melett 1 héttel korábban elsétáltam volna, de így, hogy tudtam miről van szó, végül jelentkeztem. Elküldtem az önéletrajzom, majd egy többkörös interjú után kaptam az sms-t, hogy üdvözölnek a Red Bull csapatában. Pont a 20. szülinapomon kezdtem és lassan 7  éve itt vagyok.

Mit tanácsolnál azoknak, akik ilyen terülten szeretnének elhelyezkedni?

Olyan területen dolgozz, ami érdekel, és amit szeretsz. Ha szereted, amit csinálsz, akkor biztosan jó leszel a munkádban.

marksomay_20140913_SMF_5472

MAGÁNÉLET

Hogy telik egy átlagos napod?

Felkelek, nem indulok el otthonról reggeli nélkül, kivéve, ha a marketing csapattal együtt reggelizünk és meetingelünk. Utána pedig durr bele. Nagyon változatos innentől a nap, vagy forgatásra megyek, vagy fotózásra, helyszínbejárás, találkozunk valahol valakivel… Vagy bemegyek a Red Bull-ba és csinálom a dolgaimat. Munka után igyekszem időt szánni a sportra és gyakran barátokkal találkozom, majd hazamegyek és beesem az ágyba.

Miben különbözik az életed attól, amit gyerekként elképzeltél?

Nem sokban, nyilván végül nem orvos lettem így a munkám más, de ahogy az életet elképzeltem, az körülbelül olyanra is sikeredett. Én olyan típus vagyok, aki úgy igazán sosem elégedett, még akkor sem, ha annak kéne lenni, de tudom magamról, hogy ilyen vagyok és azt is, hogy ez az, ami folyton motivál.

Azt mindenképpen szeretném majd elérni, hogy mire családom lesz, egzisztenciálisan tartsak ott, hogy annyi időt tudjak rájuk szánni, amennyi szükséges. Pl. ha a fiam nem fér be a sulis focicsapatba, addig gyakorolhassak vele, amíg C. Ronaldo nem lesz belőle..

IMG_6272

Mi szerettél volna kiskorodban lenni?

Fogorvos, építész, vagy a Playboy tulajdonosa.

Kedvenc gyerekkori emléked?

Nagypapámmal a Skodájában rallyzunk haza az iskolából csúszós, jeges úton télen, közben megy a Tom Jones: Delilah és a Nagypapám – aki egy szót sem beszélt angolul – hangosan énekeli, én pedig akkor azt gondoltam magamban, hogy ez a Papa mekkora egy Tom Jones...

Mi az, amiben az elmúlt 5 évben változtál?

Türelmesebb lettem, kevésbé robbanékony, és igyekszem elfogadóbbnak lenni.

3 kívánság?

  1. Minden családtagom, minden szerettem legyen egészséges.
  2. A Pilvaker egy korszakalkotó és történelmi project legyen, és Magyarország kultúrájának gerincének egyik tartó oszlopává váljon.
  3. Minden kitűzött célomat – mind karrier, mind család szempontjából - el tudjam érnimarksomay_20140913_SMF_5450

Milyennek látod magad 10 év múlva?

10 év múlva már lesz 2 gyerekem, az első gyerekem fiú lesz (ezt valahogy elintézem) a második pedig lány. Nekik lesz egy nagyon szexi anyukájuk, aki isteni lasagnet tud csinálni és szeret X-Boxozni velem. Lesz a rómain egy gyönyörű házunk, ahol a fiammal tudok majd focizni. Amikor hétvégén lepasszoljuk a gyerekeket a nagyszülőknek, akkor hétvégente a Balatonon fogunk vitorlázni, mondjuk Tihanynál.

Bolla Viktória

@viktoriabolla

Fényképek: Somay Márk /marksomay.com/ @marksomay

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr298414512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása