DIY- Előszoba ékszer

2016. február 03.

Kiskoromtól kezdve elfojthatatlan vágyat éreztem arra, hogy mindent átalakíthassak, átfesthessek, csakhogy tükrözze az én stílusom. Szerencsére adott volt hozzá a kézügyesség, különben nehéz helyzetben lettem volna... Ha valakinek belépek a lakásába, a fejemben már kis tervecskék kezdenek el ugrálni, hogy mivel lehetne otthonosabbá, stílusosabbá és praktikusabbá tenni.

Első cikkem témájához egy olyan helységet választottam, amit először pillanthatsz meg, ha belépsz egy lakásba. Itt kezdődik minden! Sokan nem tudnak mit kezdeni az előszobával, pedig nagyon ötletes elemekkel tudjátok feldobni. Évszaknak megfelelően dekorálhatjátok, ezért is hoztam nektek ezt a DIY projectet, hisz mikor is van a legnagyobb szükségünk ruhafogasra, ha nem télen. Elkészítéséhez ráadásul tényleg minimális kézügyesség is elegendő!

1.jpg

   Lássuk, hogy akkor mire is lesz szükségetek:

  • 80x30 centiméteres natúr fa lapra - Én lucfenyőt vettem, bár nagy jelentősége nincs, de ha felkened a pácot minden fa fajtának más árnyalata lesz.
  • Két méter sodrott kötél - Két vastagsággal próbálkoztam, nekem a vékonyabb tetszett ( rátok bízom a döntést )
  • Kézi csiszoló papír, P100-nál ne legyen kevesebb a szám ha lucfenyőt vesztek, mert puha a fa és megsérül, az utolsó simításokhoz pedig P200 már megfelelő. Figyeljetek arra minél magasabb a szemcseméret, annál finomabb a papír.
  • Kézi csiszoló gumi - Ha rátekered a csiszoló papírt , könnyebb vele dolgozni.
  • Vékony lazúr pác - Én a diót szeretem , de mindenki olyat választ ami neki tetszik. A lényeg, hogy sötétebb legyen, hogy szépen mutasson rajta a felirat.
  • Fehér akril festék és ecsetek
  • Mérőszalag
  • Fúrógép, 8-as fúrófej a kötél lyukhoz és 4-es fúrófej az akasztó helyéhez.
  • Csúszás/ütésgátló
  • 6 darab akasztó, ami valójában ebben az esetben fiók fogantyú. A Zara Home-ban szereztem be őket. Természetesen ha van otthon, vagy máshol vásároljátok meg, akkor meg kell néznetek milyen fúrófejre lesz szükségetek hozzá, de általában egy méretűek szoktak lenni.
  • Pár A4-es papír, amire kinyomtatjátok a betű sablonokat.

A legtöbb dolgot Praktikerben és Obiban biztosan be tudjátok szerezni, én egyedül az akasztókat vettem más helyen. De ha elakadnátok, nyugodtan írjatok nekem a dominika@11ground.com-ra! Na de ha ezeket mindent sikerült beszereznetek, akkor jöhet az  izgalmas rész, a munka !

2.jpg

Első lépésként a P100-as papírral csiszoljátok meg az éleket, a sarkokat kerekítsétek le, és ha esetleg hibás a fa, akkor korrigáljátok. Ha ezzel megvagytok a P200-as szemcseméretű csiszolóval elvégezhetitek az utolsó simításokat.

3.jpg

Ahhoz, hogy szép arányos legyen, mérjétek fel a távolságokat.

  • Kötéllyuk: Fentről lefelé 2 centiméter és az oldalától befelé pedig 4 centiméterre jelöljétek ceruzával.
  • Akasztólyuk: Lentről felfelé mérünk 4-4 centimétert a lap mindkét rövid oldalán, amit egy vonallal kössetek össze, majd a vonalon 11,5 centiméterenként jelöljétek az akasztók helyét.

4.jpg

A jelölt pontokat fúrjátok ki, a lap tetején két lyuknak kell lennie, amit a 8-as, a lap alján pedig hat lyuknak kell lennie, amit a 4-es fejjel kell kifúrni. Miután ezt elvégeztétek, egy nedves ronggyal töröljétek le a fáról a port és a forgácsot, különben a festés során szemcsés marad.

5.jpg

Következhet a pácolás…
Ha már tiszta a fa, vékony rétegben kenjétek fel a pácot, ha ez kész, nincs más dolgotok, mint például megenni egy nagy tányér húslevest és várni a száradást.

6.jpg

Van egy rossz hírem: vége az ebédszünetnek, megszáradt a pác!
Ha eldöntöttétek melyik vastagságú kötelet választjátok, fűzzétek be a két lyukon, majd hátul kössetek rá egy csomót! A felesleges részt vágjátok le és öngyújtóval égessétek meg a végét, hogy ne jöjjön szét a kötél.

7.jpg

A falap hátuljára, a négy sarokra, ragasszatok fel csúszás/ütésgátló filcet. Ezzel elkerülhetitek, hogy megsérüljön a falatok.

8.jpg

Ha szerettek precízek lenni, akkor magatoktól is felfesthetitek a betűket, de mutatok egy módszert, ami gyorsabb és ráadásul ezzel a nem jó kézügyességüeknek is egyszerűvé válik! 
Három darab A4-es papírra lesz szükségetek, egyre két 500-as méretű betűt nyomtassatok, én a High Tower Text betűtípust választottam. Ha ez kész, vágjátok körbe, ahogy a képen látjátok. Én a saját anyanyelvemen szeretek írni, hisz büszkék lehetünk arra, milyen csodás nyelv a magyar, ezért nem HOME feliratot láthattok, hanem OTTHON-t!

9.jpg

Kezdhetitek a festést!
Tulajdonképpen nyomdázni fogjuk a betűket: kenjétek be festékkel a papírt és nyomjátok rá a megfelelő helyen a fa lapra, majd korrigáljátok. Egyesével csináljátok, különben rászárad a lapra a festék és nem fog semmi látszani a fa lapon! Ahogy a kép is mutatja, hat betű és alatta hat lyuk van. A betűket pont elfelezik a lyukak, így szimmetrikus lesz.

11.jpg

Elérkeztünk az utolsó részhez, az akasztók becsavarásához. Ha ezzel megvagytok , már csak a végeredményt kell élveznetek.

img_20160203_094714.jpg

 Remélem elnyerte a tetszéseteket és kedvet kaptatok, hogy elkészítsétek az otthonotokba! 

Simon Dominika

@simon_dominika

A fényképek Huawei P8 készülékkel készültek. @huaweimobilehungary

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr998353566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása