Inspiráló Divattörténetek

2016. április 30.

626576404d83a66874cee68e9b2766f7.jpgMagyarországon szerintem alapvető nehézségnek számít bármiből is megélni, nem, hogy egy olyan dologból, amit szerelemből csinál az ember. Sokan inkább eladjuk a lelkünket és éveket töltünk minket boldogtalanná tévő állásokban, nulla kilátással, minthogy bíznánk magunkban és kitanulnánk az álom munkánk csínját-bínját.

Persze ehhez vakmerőségtől elkezdve, elhivatottságon át minden kell, és akkor még a szerencséről nem is beszéltem. De ismertek, örök naívságomnak köszönhetően még mindig hiszek abban, hogy a happy end létezik, és mindenki azt kapja, amiért megdolgozik.

A dolgozik alatt pedig értem azt, amikor hónapokon át csak félreraksz arra az időszakra, amikor egyik nap bejelented a munkahelyeden, hogy már pedig te ebből nem kérsz többet, és mész megépíted a saját birodalmad. Főiskola közben/után beláthatatlan ideig úgyis ingyen/éhbérért dolgozna az ember, miért ne tennénk ugyanezt valami olyanért, ami boldoggá is tesz minket?

Én lassan 3 éve ezt tettem. Felálltam a biztos állásomból tervekkel és álmokkal a vállamon, halasztottam az egyetemen, és belesástam magam abba, hogy ki is vagyok én, mit is szeretnék elérni az életben és mi az, amivel szívesen eltőltöm az életemet. Mert hát valljuk be, a munkák az életünk igen nagy százalékát teszi ki. Ekkor beiratkoztam a Lucia Divatakadémára, hogy pontosan azt tegyem, amit ilyekor kell: kitanuljam az álom munkám A-tól Z-ig! A kurzus pedig, ami az egyik legközelebb állt a szívemhez, a Fashion Business Workshop volt, ahol a szakmai tudás mellé egy nagy adag inspirációt is szedtem magamra. 

Nekem mindig sokat jelentett és hatalmas adag motivációt nyújtott, amikor olyan sikeres emberekről olvastam vagy hallottam, akik gondoltak egy nagyot és a semmiből indulva, ma a legsikeresebbek között vannak. Összegyűjtöttem Nektek az én kedvenceimet:

landscape-1439399070-mcx-sophia.png

Sophia Amoruso, a Nasty Gal alapítója és tulajdonosa

 

22 évesen a nagynénje alagsorából kezdett el eBay-en keresztül vintage boltot üzemeltetni, ahol designer darabokat stylingolt, fotózott és adott el. Sőt még a szállításról is ő maga gondoskodott. 2008-ban végül elindította a saját oldalát a nastygal.com-ot, ahol immár a saját felületén keresztül folytatta. A bevétele évi $223,000-ról évi $23 millióra nőtt 3 év leforgása alatt. 2013-ban az Inc. Magazine beválasztotta a 30 under 30 listájára és a New York Times a technika Hamupipőkéjének nevezte. 2014-ben saját könyve jelent meg #GIRLBOSS címmel.

wk52toryburch.jpeg

Tory Burch, a Tory Burch márka kreatív igazgatója és ügyvezetője

 

Ha igazi “selfmade” milliomos designerre vágyunk, Tory a tökéletes példa rá. Egyetem után New Yorkba költözött, ahol több divatcégnél is dolgozott PR-osként (Vera Wang, Ralph Lauren) majd 2004-ben elindította saját márkáját, az első kollekciójával, amit a konyhájában tervezett meg. Nem kis hátszélnek számított azonban, hogy Oprah a műsorában “next big thing”-ként, azaz a következő nagy dologként, írta le, ugyanis az elkövetkező egy napban 8 millió látogatót fogadott a honlapja. Mára 140 üzlete van, és a Forbes magazine szerint ő a 79. legbefolyásosabb ember a divat világában.

vera-wang-the-impression.jpg

Jin Sook Chang, a Forever 21 társalapítója

 

1984-ben indította férjével a Forever 21 névre keresztelt üzletet és márkát Los Angeles belvárosában. Az üzlet akkor 900nm volt, mára az egész világon megtalálható Amerikától Ausztráliáig (persze Budapesten nem, de Bécsben igen). A világ legnagyobb kereskedői között vannak, mégis a mai napig Jin minden vásárlást és design saját maga ellenőriz.

cq5dam_web_1496_997.jpeg

Ann-Sofie Johansson, H&M's Creative Head of Design

 

Az egyik legjobb karrier történet Ann-Sofié, aki a H&M eladói között kezdte pályáját 1987-ben és onnan mászott szépen fokozatosan felfelé. Még, hogy a kemény munka nem kifizetődő? 1990-re design asszisztens lett és 2008 óta pedig a design fő felelőse. Többek között neki köszönhetjük a H&M's Conscious kollekciót, ami a cég első nagyobb lépése a környezet barát divat felé, valamint az is az ő érdeme, hogy a H&M Design Award révén fiatal tehetségeket támogatnak.

natalie-massenet.jpg

Natalie Massenet, Net-a-Porter csoport alapítója

 

Natale Massenet nagy ötlete akkor támadt, amikor a Tatler-nél és a Women's Wear Daily –nél dolgozott, mivel rájött, hogy az emberek többsége nem tud hozzájutni a kifutókon bemutatott ruhadarabokhoz. Chealse-ben található apartmanjából, terhesen, az akkori férje segítségével indította el a netaporter.com oldalt, ahol –akkor még cask -luxus termékeket lehetett online megrendelni. Kezdetekben a hálószobáját használta raktárnak, a kádját pedig a híresen elegáns csomagolás tárolására. Mára a Net-A-Porter mellet már a The Outnet (egy online outlet ), a Porter magazine és  a Mr Porter tulajdonosa is, a Time Magazine szerint pedig a Top 100 legbefolyásosabb emberek egyike.

8e37c330cebe537e9a371ded4c0eb9a1.jpeg

Victoria Beckham, divattervező

 

Most már Victoria Beckham neve elkerülhetetlenül felmerül, ha a divatról és sikeres nőkről van szó. A volt posh spice lányból divattervezővé és vérbeli üzletasszonnyá nőtte ki magát. Persze mondhatjuk, hogy anyagi problémái nyilván nem voltak, de talán még inspirálóbb lehet számunkra példája, hogy nem ül a babérjain/ a férje babérjain, hanem keményen dolgozik és kivívta magának a szakma elismerését.

rachel-zoe-1200.jpg

Rachel Zoe, Stylist és Designer

 

Nem rendelkezik semmilyen szakképesítéssel, sem divat szakmában elhelyezkedő szülőkkel, mégis neki sikerült újraértelmeznie, hogy mit is jelent Hollywoodban stylistnak lenni. Szerkesztőként kezdte karrierjét, majd szabadúszó stylistként folytatta, amikor is sztárokat kezdett öltöztetni, mint például Lindsay Lohant vagy Nicole Richiet.Az igazi sikert számára mégis egy valóságshow hozta meg, ami stylist munkájának mindennapjaira fókuszált. 2011-ben saját márkáját is elindította, a The Hollywood Reporter nemrég úgy írta le, mint Hollywood legjelentősebb divat játékosa.

leandra-cover.jpg

Leandra Medine, The Man Repeller alapítója és szerkesztője

 

2010-ben indította el Leandra a The Man Repeller névre hallgató blogot, aminek az alapötlete az volt, hogy olyan ruhákat mutat be, amelyek a nők számára vonzóak, a férfiak számára viszont taszítóak. Mára több millió látogatója van havonta az oldalának, és olyan márkákkal működik együtt, mint Michael Kors vagy Dannijo. Ráadásul 2013-ban kiadott egy könyvet is: Man Repeller: Seeking Love, Finding Overalls.

aimee-song-and-bcbgmaxazria-runway-novak-jacket-gallery.jpg

Aimee Song, Song of Style blogger

 

Ha már bloggereknél tartunk, a jéghegy egyik csúcsa Aimee Song, aki 2008-ban feltöltött egy képet önmagáról egy olyan összeállításban, amit egy állásinterjúra választott ki. A kép akkora sikert aratott, hogy Aimee fejében megszületett a blog ötlete. Az oldala mára 3,7 milliós havi látogatottságnak örvend, Aimee Instagram oldalát pedig 3,5 millióan követik, ráadásul saját webshopja is van, ahonnan szuper ruhadarabokat lehet rendelni.

blondsa.jpg

Chiara Ferragni, The Blonde Salad

 

A jéghegy másik csúcsa, vagy talán a legnagyobb, pedig Chiara, aki 2009-ben indította el, akkori barátjával, a The Blonde Salad blogot. Az indulást megelőzően Flickr-re és Lookbookra töltögetett fel magáról képeket, és miután ott igencsak nagy népszerűségnek örvendett, indította el saját oldalát.A blog olyannyira kinőtte magát, hogy mára a Harvard University Case Studiet adott ki róla. Havonta átlagosan 600.000 egyedi látogatóval és 6 millió oldal kattintással az élvonalban van. Chiara rendszeresen szerepel címlapokon – köztük legutóbb a Vogue Spain címlapján láthattuk - , luxus márkák kampányaiban, és együtt is működik velük az oldalán keresztül. Komoly csapat áll mögötte, a TBS Crew, Chiarán és társalapítóján Riccardo Pozzolin kívül, még 8 embert foglal magába, akik az oldal kommunikációjától elkezdve, a The Chiera Ferragni Collection minden tennivalóján át szinte mindenbe belefolynak. Ooo és azt mondtam már, hogy 5,8 millió ember követi Chiarát Instagramon?

Ezeket a számokat és történeteket olvasva remélem kellően felgyúlt bennetek is a tűz, hogy tegyetek valamit a jövőtökért és higgyetek abban, hogy igenis bárkinek sikerülhet!

Viki

@viktoriabolla

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr478455256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.