Fashion Business

2015. április 12.

Magyarországon szerintem alapvető nehézségnek számít bármiből is megélni, nem, hogy egy olyan dologból, amit szerelemből csinál az ember. Sokan inkább eladjuk a lelkünket és éveket töltünk minket boldogtalanná tévő állásokban, nulla kilátással, álmainkat feladva, minthogy bíznánk magunkban és kitanulnánk az álom munkánk csínját-bínját.0eaef57b4a8c14f7dd5a5a6265229440

Persze ehhez vakmerőségtől elkezdve, elhivatottságon át minden kell, és akkor még a szerencséről nem is beszéltem. De ismertek, örök naívságomnak köszönhetően még mindig hiszek abban, hogy a happy end létezik, és mindenki azt kapja, amiért megdolgozik.

A dolgozik alatt pedig értem azt, amikor hónapokon át csak félreraksz arra az időszakra, amikor egyik nap bejelented a munkahelyeden, hogy már pedig te ebből nem kérsz többet, és mész megépíted a saját birodalmad. Főiskola közben/után beláthatatlan ideig úgyis ingyen/éhbérért dolgozna az ember, miért ne tennénk ugyanezt valami olyanért, ami boldoggá is tesz minket? Hát én itt tartok, és, hogy visszautaljak az első bekezdésre: igyekszem bízni magamban és kitanulni az álom munkám csínját-bínját a Lucia Divatakadémián. A következő, és számomra az egyik legjobban várt kurzus, pedig nem más, mint a Fashion Business Workshop.

Amiatt, hogy magamat is kicsit felkészítsem az elkövetkező időszakra és Nektek is biztosítsak egy kis ihletet, összeszedtem pár nagyot gondoló üzletasszonyt, akik a semmiből indulva, ma a legsikeresebbek között vannak. Éljen a happy end:

thumb_a20e47a2bb982336bf3fe63556733a41a797bc71_header_image_header

Sophia Amoruso, a Nasty Gal alapítója és tulajdonosa

22 évesen a nagynénje alagsorából kezdett el eBay-en keresztül vintage boltot üzemeltetni, ahol designer darabokat stylingolt, fotózott és adott el. Sőt még a szállításról is ő maga gondoskodott. 2008-ban végül elindította a saját oldalát a nastygal.com-ot, ahol immár a saját felületén keresztül folytatta. A bevétele évi $223,000-ról évi $23 millióra nőtt 3 év leforgása alatt. 2013-ban az Inc. Magazine beválasztotta a 30 under 30 listájára és a New York Times a technika Hamupipőkéjének nevezte. 2014-ben saját könyve jelent meg #GIRLBOSS címmel.

tory-burch

Tory Burch, a Tory Burch márka kreatív igazgatója és ügyvezetője

Ha igazi “selfmade” milliomos designerre vágyunk, Tory a tökéletes példa rá. Egyetem után New Yorkba költözött, ahol több divatcégnél is dolgozott PR-osként (Vera Wang, Ralph Lauren) majd 2004-ben elindította saját márkáját, az első kollekciójával, amit a konyhájában tervezett meg. Nem kis hátszélnek számított azonban, hogy Oprah a műsorában “next big thing”-ként, azaz a következő nagy dologként, írta le, ugyanis az elkövetkező egy napban 8 millió látogatót fogadott a honlapja. Mára 140 üzlete van, és a Forbes magazine szerint ő a 79. legbefolyásosabb ember a divat világában.

Jin-Sook-Do-Won-Chang9

Jin Sook Chang, a Forever 21 társalapítója

1984-ben indította férjével a Forever 21 névre keresztelt üzletet és márkát Los Angeles belvárosában. Az üzlet akkor 900nm volt, mára az egész világon megtalálható Amerikától Ausztráliáig (persze Budapesten nem, de Bécsben igen). A világ legnagyobb kereskedői között vannak, mégis a mai napig Jin minden vásárlást és design saját maga ellenőriz.

Ann-Sofie-Johansson-341x500

Ann-Sofie Johansson, H&M's Creative Head of Design

Az egyik legjobb karrier történet Ann-Sofié, aki a H&M eladói között kezdte pályáját 1987-ben és onnan mászott szépen fokozatosan felfelé. Még, hogy a kemény munka nem kifizetődő? 1990-re design asszisztens lett és 2008 óta pedig a design fő felelőse. Többek között neki köszönhetjük a H&M's Conscious kollekciót, ami a cég első nagyobb lépése a környezet barát divat felé, valamint az is az ő érdeme, hogy a H&M Design Award révén fiatal tehetségeket támogatnak.

TMM15COVER_IPAD_a_520352b

Natalie Massenet, Net-a-Porter csoport alapítója

Natale Massenet nagy ötlete akkor támadt, amikor a Tatler-nél és a Women's Wear Daily –nél dolgozott, mivel rájött, hogy az emberek többsége nem tud hozzájutni a kifutókon bemutatott ruhadarabokhoz. Chealse-ben található apartmanjából, terhesen, az akkori férje segítségével indította el a netaporter.com oldalt, ahol –akkor még cask -luxus termékeket lehetett online megrendelni. Kezdetekben a hálószobáját használta raktárnak, a kádját pedig a híresen elegáns csomagolás tárolására. Mára a Net-A-Porter mellet már a The Outnet (egy online outlet ), a Porter magazine és  a Mr Porter tulajdonosa is, a Time Magazine szerint pedig a Top 100 legbefolyásosabb emberek egyike.

3a49c7f8aef79102ea90d70c477081c2

Victoria Beckham, divattervező

Most már Victoria Beckham neve elkerülhetetlenül felmerül, ha a divatról és sikeres nőkről van szó. A volt posh spice lányból divattervezővé és vérbeli üzletasszonnyá nőtte ki magát. Persze mondhatjuk, hogy anyagi problémái nyilván nem voltak, de talán még inspirálóbb lehet számunkra példája, hogy nem ül a babérjain/ a férje babérjain, hanem keményen dolgozik és kivívta magának a szakma elismerését.

04111615428f74cf3340df58f2c32b27 Rachel Zoe, Stylist és Designer

Nem rendelkezik semmilyen szakképesítéssel, sem divat szakmában elhelyezkedő szülőkkel, mégis neki sikerült újraértelmeznie, hogy mit is jelent Hollywoodban stylistnak lenni. Szerkesztőként kezdte karrierjét, majd szabadúszó stylistként folytatta, amikor is sztárokat kezdett öltöztetni, mint például Lindsay Lohant vagy Nicole Richiet.Az igazi sikert számára mégis egy valóságshow hozta meg, ami stylist munkájának mindennapjaira fókuszált. 2011-ben saját márkáját is elindította, a The Hollywood Reporter nemrég úgy írta le, mint Hollywood legjelentősebb divat játékosa.

Leandra-Medine-Man-Repeller

Leandra Medine, The Man Repeller alapítója és szerkesztője

201o-ben indította el Leandra a The Man Repeller névre hallgató blogot, aminek az alapötlete az volt, hogy olyan ruhákat mutat be, amelyek a nők számára vonzóak, a férfiak számára viszont taszítóak. Mára több millió látogatója van havonta az oldalának, és olyan márkákkal működik együtt, mint Michael Kors vagy Dannijo. Ráadásul 2013-ban kiadott egy könyvet is: Man Repeller: Seeking Love, Finding Overalls.

9a93f851411d8d0e2bff7807971c03be

Aimee Song, Song of Style blogger

Ha már bloggereknél tartunk, a jéghegy egyik csúcsa Aimee Song, aki 2008-ban feltöltött egy képet önmagáról egy olyan összeállításban, amit egy állásinterjúra választott ki. A kép akkora sikert aratott, hogy Aimee fejében megszületett a blog ötlete. Az oldala mára 3,7 milliós havi látogatottságnak örvend, Aimee Instagram oldalát pedig 1,6 millióan követik, ráadásul saját webshopja is van, ahonnan szuper ruhadarabokat lehet rendelni.

6f5854a49179bbbcb3d4c22d50104344

Chiara Ferragni, The Blonde Salad

A jéghegy másik csúcsa, vagy talán a legnagyobb, pedig Chiara, aki 2009-ben indította el, akkori barátjával, a The Blonde Salad blogot. Az indulást megelőzően Flickr-re és Lookbookra töltögetett fel magáról képeket, és miután ott igencsak nagy népszerűségnek örvendett, indította el saját oldalát.A blog olyannyira kinőtte magát, hogy mára a Harvard University Case Studiet adott ki róla. Havonta átlagosan 600.000 egyedi látogatóval és 6 millió oldal kattintással az élvonalban van. Chiara rendszeresen szerepel címlapokon – köztük legutóbb a Vogue Spain címlapján láthattuk - , luxus márkák kampányaiban, és együtt is működik velük az oldalán keresztül. Komoly csapat áll mögötte, a TBS Crew, Chiarán és társalapítóján Riccardo Pozzolin kívül, még 8 embert foglal magába, akik az oldal kommunikációjától elkezdve, a The Chiera Ferragni Collection minden tennivalóján át szinte mindenbe belefolynak. Ooo és azt mondtam már, hogy 3,5 millió ember követi Chiarát Instagramon?

Ezeket a számokat és történeteket olvasva remélem kellően felgyúlt bennetek is a tűz, hogy tegyetek valamit a jövőtökért és higgyetek abban, hogy igenis bárkinek sikerülhet. A Lucia Divatakadémával közösen pedig szeretnénk Nektek ehhez egy plusz löketet adni, ugyanis a nem sokára induló Fashion Business Workshopjuk kapcsán nyereményjátékot indítunk! 3 szerencsés nyertest választunk majd, akik fejenként 1 választható alkalmat (1 alkalom = 34.950 Ft) nyernek a workshopra!11060993_664332650363189_2310934175278281635_o

"A Fashion Business Workshopjaink során a divatmenedzsment, a divatmarketing és a vállalkozás indítás mindenre kiterjedő, gyakorlati ismereteit szerezheted meg elismert divatipari, kreatív és gazdasági szakemberek, valamint sikeres vállalkozók segítségével! A képzés elvégzésével képes leszel márkád professzionális üzleti tervének elkészítésére és tudatos alkalmazására, és a kurzust követően fél éven át szakmai tanácsadást, konzultációs lehetőséget biztosít neked saját márkáddal, vállalkozásoddal kapcsolatban a Luan by Lucia Divatház menedzsmentje."

"A workshop sorozat 20 témakört foglal magába, és kifejezetten olyan használható tudást nyút, ami a gyakorlatban segíti a hallgatót egy divatvállakozás elindításához és sikeres menedzseléséhez. A workshop-okon a hazai divatszakma legjelesebb képviselőitől, sikeres vállakozóktől, kreatív és gazdasági szakemberektől sajátíthatsz el minden szükséges jogi, gazdasági, kereskedelmi és iparági ismeretet."

Mit kell ehhez tenned?

  1. Likeold a Lucia Divatakadémia Facebook oldalát: https://www.facebook.com/LuciaFashionAcademy

  2. Likeold az 11GROUND Facebook oldalát: https://www.facebook.com/11ground

  3. Oszd meg Facebookon ezt a cikket

  4. Itt az oldalon írd meg kommentben az email címed, hogy értesíteni tudjunk, ha te nyertél!

Hajrá-hajrá! Találkozzunk a Fashion Business Workshopon!

 

Bolla Viktória

@viktoriabolla

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr177564714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.