11 dolog a reformer gépi pilatesről

2017. november 09.

ke_pernyo_foto_2017-11-09_14_40_33.png

Tavasszal kezdtem el járni a reformer gépi pilatesre, amiről pár képet már biztosan láttatok az instagram oldalamon. Mivel rengeteg kérdés érkezett ezzel kapcsolatban, úgy gondoltam tökéletes lenne ez egy kötetlen 11 pontos formátumban megválaszolva. Természetesen, ha úgy érzitek még valami kimaradt, nyugodtan kérdezzetek a cikk végén kommentben.

1.Kellemes a hasznossal

Amit a legjobban szeretek a reformer pilates órákban, hogy egyszerre ellazít, de ugyanakkor meg is dolgoztat. Az egész órán önmagadra és a légzésedre kell figyelned, így egyfajta meditációnak is beillik, ugyanakkor az óra után garantáltan izomlázad lesz.

2. Nyugalom

Bevallom egész életemben csak párszor voltam aerobic órán, az egyszerűen nem az én műfajom. A reformer pilates pedig pontosan annak az ellentéte. Egy nyugodt környezetben, kis létszámú teremben, lassú mozdulatokkal dolgozva edzhet az ember.

3. Bárki elkezdheti

A pilates önmagában is, és a gépi verziója is szinte bárki számára jó megoldás. A gyakorlatokat az oktató a számodra megfelelő módon változtatja, ha esetleg valamilyen testrészedre különös figyelmet kellene szentelni. Tökéletes rehabilitáció alatt vagy szülés után.

4. Nem tudod rosszul csinálni

A gépi verzió azért tetszett meg kifejezetten, mert észrevettem, hogy olyan komoly koncentrációt igényel a feladatok helyes végrehajtása tőlem, hogy hónapok után először tudtam valóban elvonatkoztatni a pelenkák és bébiételek témájától. A koncetrációra pedig azért van igazán szükség, mert a gépnek ellen kell tartani / vagy a géppel együtt kell dolgozni, és ha nem figyelsz eléggé, egyszerűen nem tudod csinálni.

5. Mélyizmokat fejleszt

Ez a pont mondjuk szerintem nem szorul túl hosszú magyarázásra. Annyit fűznék csak hozzá, hogy a kardió edzések tökéletes kiegészítő edzése lehet ezáltal.

6. Olyan, mint egy személyi edzés

Mivel kis létszámú csoportban csinálja az ember, így rengeteg figyelem jut rád is. Amint valamit nem úgy tartasz, ahogy kellene, azonnal ott terem az edző és segíteni fog.

7. A helyszín

Pár helyen lehet Budapesten erre az órára járni, én személy szerint az F&M Fitness and More edzőterembe jártam, mivel tőlünk pár utcára található. A gépekkel is és az edzőkkel is meg voltam elégedve teljes mértékben, Egy jó tanács, mindenképp jelentkezzetek be telefonon óra előtt, hogy tutira legyen helyetek!

8. A ruha

Annak érdekében pedig, hogy ne érezd magad feszéjezve, célszerű hosszú nadrágban érkezni az edzésekre, mivel a legtöbb pózban jobbra-balra tekergeted majd magad. Cipőre viszont nem lesz szükséged, sőt zoknira se, a legjobb, ha mezítláb csinálod.

9. Csak lányok?!?

Elvileg nem csak lányok csinálhatják, de én nem találkoztam még fiúval az órákon. Dávidot egyébként próbáltam rávenni, hogy jöjjön le velem kipróbálni, de őt a heti 10 edzés mellett valahogy nem annyira izgatta még egy plusz edzés beiktatása. Meg amúgy is, az az én időm, úgyhogy annyira nem is bántam! :D

10. Az ár

Ha csoportos órára mész, akkor 4990 Ft, ha páros személyi edzést szeretnétek, akkor 8990 Ft, ha pedig egyéni órát szeretnél, akkor 10990 Ft egy alkalom.

11.  Hol találkozhattál már vele?

Én speciel egy amerikai bloggernél láttam, hogy szülés után ettől lett bomba alakja (@tinamarieclark), de úgy hallottam Christiano Ronaldo is szokott a pilates gépen időzni. Külföldön szerintem már ismertebb ez az edzésforma, itthon még elég újkeletű.

 

Remélem meghoztam a kedveteket ahhoz, hogy kipróbáljátok!

@viktoriabolla

A bejegyzés trackback címe:

http://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr5013218173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.