VENDÉGBLOGGER: Irodai torna

2017. október 02.

stills_1_1_10.jpg

Ha te is sokat dolgozol ülve, és érezted már, hogy ha még egy percig egy helyben kell maradnod, akkor abba belebolondulsz, akkor ezt a mai videót neked találtam ki.

Azt szerintem mindannyian hallottuk, vagy olvastuk már, hogy az ülő életmód, milyen károkat okoz a testünkben, de azt hiszem sokan vagyunk, akik konkrétan érzik is a negatív hatásokat. Vége a nyárnak, újra elkezdődött az egyetem, a munka, ezzel pedig megint napi 8-12 óra ülésre lettünk ítélve. Én bevallom, hogy szó szerint szenvedek egy-egy előadás végére (Msc-re járok), nem tudom, hogy üljek, hogy tartsam a lábam, a vállam, a nyakam és óriási megkönnyebbüléssel tölt el, amikor végre felállhatok és kicsit átmozgathatom magamat.

A mai videóban éppen ezért egy rövid, teljes testet átmozgató és lazító gyakorlatsort mutatok be, amit igyekeztem úgy kitalálni, hogy tényleg az irodában, vagy az iskolában is gond nélkül el lehessen végezni. Bontsd akár részekre, vagy csináld végig az egészet, és ismételd napjában annyiszor, ahányszor jól esik. Ez tényleg csak rólad szól!

Egyébként manapság itthon is  egyre több cégnél (főleg külföldi gazdasági cégek) alkalmaznak stretching szakembereket, akik napjában egyszer-kétszer átmozgatják a dolgozókat. Valamilyen szinten ennek a kitalálója biztos segíteni szeretett volna a dolgozóinak, de az sem lehetett mellékes, hogy ezzel megőrizve a dolgozói egészségét kevesebb embert kellett mellőznie, mert kevesebb ember kért ki szabadságot esetleg derékfájdalom miatt.

Amiért káros, ha sokat ülsz egy helyben és amit tehetsz:

  • Rossz pozíció, hosszan tartó hatás

Az üléssel önmagában még nem lenne akkora baj ha helyesen ülnénk. De a legtöbb ember nem képes órákon keresztül egyenesen tartani magát, ahogy fárad elkezd görnyedni, ezzel pedig egy olyan pozíciót hoz létre a gerincének, amire mechanikailag az nincsen felkészülve. A gerinc olyan, mint egy építmény, úgy lett kitalálva és úgy lett kialakítva, hogy bizonyos határokon belül, de egy pozícióban képes úgy állni, hogy a ráeső terhelést gond nélkül eloszlassa. Ha másik pozícióba kerül, azaz összegörnyedünk, akkor a gerinc hosszú távon nem képes ellenállni az őt érő nyomásoknak, és sérülhetnek a csigolya lemezek, vagy összenyomódhat a porc, esetleg sérv alakulhat ki. 

  • Átmozgatás:

Már azzal sokat javítasz a helyzeten, ha ebből a pozícióból kimozdulsz,de ha emellett még át is mozgatod magadat, az a legjobb. Egyrészt megszünteted az állandó egy irányból érkező nyomást a csigolyáidon, másrészt a mozgással serkented a vérkeringésedet, amivel felfrissíted az izmaidat, illetve kenőanyaggal látod el az ízületeidet (ugyanis az ízületekben található folyadék is mozgás hatására termelődik).

  • Jó pozíció:

Egy egész szakma épült arra, hogyan alakítsd  úgy a munka környezetedet, hogy az jobb legyen a testednek. Ezen a képen láthatod, hogyan érdemes beállítani az eszközeidet.

computer-sitting-posture-1-w320.jpg

Remélem tudtam segíteni!

 

Ha kérdésetek lenne, keressetek bátran, ha pedig tetszett a videó ne felejtsetek el feliratkozni a csatornámra.

 

Kovács Tímea

E-mail: timea@willgo.life

@timeamea

A bejegyzés trackback címe:

http://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr7412914285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.