VENDÉGBLOGGER: 10 perc láb stretching

2017. szeptember 16.

untitled_1_3_1.jpg

Mindig is azon emberek csoportját erősítettem, akik akkor tudnak valamit elfogadni, illetve megfogadni, ha megértik annak a működését. Miért is fogadnék el valamit csak azért, mert valaki azt mondta, hogy úgy van? És miért is várnám el tőletek, hogy csak azért, mert azt mondom, nyújtani kell és nyújtani jó, ti így is tegyetek?

Én hiszek benne, hogy ha valamit azért tartunk be, mert megértettük a jelentését és működését, akkor sokkal inkább a javunkra fog válni, és sokkal inkább érezzük azt a tanácsot a magunkénak. A mai videóban láb stretching gyakorlatokat találtok, szóval mi is a nyújtás és miért fontos?

  • Fontos sportolás előtt és után is! A sportolás utáni nyújtást valószínűleg sokatok végzi, mert jól esik és mert másnap szeretnél úgy utcára menni, hogy ne úgy nézz ki, mint aki éppen igyekszik elérni a legközelebbi mosdóba sürgős dolga révén. De éppen ilyan fontos a bemelegítésbe is beépíteni a nyújtás, ennek pedig egy nagyon egyszerű magyarázata van. Az izmok a legjobb működésüket a megfelelő hosszúságukon képesek végezni, tehát ha zsugorodott az izom akkor nem dolgozik olyan hatékonyan és a túlerőltetés hatására könnyebben sérül.  
  • Fontos, ha hajlékony szeretnél lenni! Ha rendszeresen végzel stretching gyakorlatokat az egész mozgásod légiesebbé és könnyedebbé válik.
  • Fontos, ha szép tartást szeretnél! Több mint valószínű, hogy nyújtottatok már lábat, de az is valószínű, hogy nem a tartásotok javításáért. Pedig nagyon szoros összefüggés van az alsó végtagra kifutó izmok és a tartás között. A medencének fontos szerepe van a tartásban.az hogy ő hogyan áll meghatároz mindent ami felette van (derék, hát, nyak, vállak),a csípő izmok pedig innen erednek. Ha kicsit le akarom egyszerűsíteni, akkor vannak zsugorodásra hajlamos, és túlnyúlásra hajlamos izmok. És sajnos pont nem azokra az izmokra jellemző a zsugorodás, amiket mi szeretnénk, popsi és has, hanem azokra amiket csöppet sem szeretnénk, csípőhajlító, és combhajlító.  A csípő hajlító izom a zsugorodásával előrehúzza a medencecsontot, ez növeli a derékban a homorulatot, ami növeli a hátban a domborulatot (hanyag tartás).  A combhajlító izom zsugorodásával pedig hátra húzza a medencecsontot, ezzel kiegyenesítve a derekat, ami pedig sérvhez vezethet. Ezeknek az izmoknak a nyújtását is megtaláljátok a videóban
  • Fontos, ha sokat ülsz egyhelyben! A nyújtásnak vérkeringésserkentő hatása is van, szóval igazi felfrissülés megnyújtóztatni a lábat például egy hosszú munkanap, vagy repülőút után, én azt ajánlom mindenképp próbáljátok ki!

 

Remélem tudtam segíteni!

Ha kérdésetek lenne keressetek bátran, ha pedig tetszett a videó, akkor iratkozzatok fel a csatornára!

 

Kovács Tímea

 

@timeamea

e-mail: timea@willgo.life

A bejegyzés trackback címe:

http://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr6212869830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.