VENDÉGBLOGGER: 10 perc a szép tartásért

2017. augusztus 24.

stills_1_11_1.jpg

Van valami, ami minden ruhádhoz megy, minden kiegészítőnél szebbé varázsol, és ami pillanatok alatt magabiztosságot és önbizalmat kölcsönözhet neked. Ez a valami pedig a szép tartás, a mai posztban egy olyan gyakorlatsort fogok nektek bemutatni, ami ezt segít elérni.

A tartás javítását szolgáló gyakorlatok mellett nagyon sok érv szól. Lehet kicsit elfogult vagyok a szakmámból adódóan, de napokig tudnék kampányolni a helyes hátizom erősítő gyakorlatokért. Csak hogy párat megemlítsek:

 

    • Magabiztosabbá tesz! Ha rosszabb a kedvünk, vagy stressz ér bennünket, hajlamosak vagyunk nem csak a lelkünket, de a testünket is minél apróbbra összehúzni (görnyedni), míg ha boldogok vagyunk a testünk is tükrözi a lelkünk nyitottságát és kihúzzuk magunkat. Viszont ez a kapcsolat fordítva is működik, ha akkor is egyenesen tartjuk magunkat amikor legszívesebben elbújnánk a világ elől, azzal csökkentjük a stresszt, felszabadultabbak leszünk és magabiztosabbak.

 

  • Kiváló alakformáló! Ahhoz, hogy a tartásod egyenes legyen meg kell feszíteni a farizmot, behúzni a hasat, kiemelni a mellkast, hátra húzni a vállakat. Próbáld ki a tükör előtt, oldalról nézve magadat, milyen amikor nem figyelsz ezekre és milyen amikor igen, ez a világ leggyorsabb alakformálása.
  • Preventív!  A rendellenes tartás hosszútávon gerincbetegséghez, kopáshoz, sérvhez vezet. Ha a tartásod szép, a csigolyáid úgy helyezkednek el egymáshoz képest, hogy a leginkább képesek lesznek ellenállni az őket ért stressznek, így megelőzhetőek a gerincpanaszok.

 

 

A videóban 5 célzott gyakorlatot mutatok be, amik a tartásért felelős izmokat erősítik. A gyakorlatokat 10-szer ismételjük, és azt tanácsolom, hogy az egész feladatsort egymás után kétszer is csináld meg, a torna így is csak 10 percet vesz majd igénybe. Ha hetente 2x elvégzed ezt, akkor egy idő után azt tapasztalod majd, hogy már nem is olyan nehéz kihúzva tartanod magad, és igazán csak a nap végén kezded elengedni a hátad.

Addig is ragadj meg minden alkalmat, hogy emlékeztesd magadat a helyes tartásra, húzd ki magad ha elmész egy tükör vagy kirakat előtt, amiben megnézed magadat. Vagy én személy szerint tudom ajánlani, hogy kapcsold össze a “Kihúzom magam!” jelmondatot a telefon nyomkodással, én estére közel kerültem az izomláz állapotához.

 

Remélem tudtam segíteni! :)

Ha  kérdésetek lenne, bátran keressetek, ha pedig tetszett a videó iratkozzatok fel a csatornára!

 

Kovács Tímea 

@timeamea

timea@willgo.life

A bejegyzés trackback címe:

http://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr1512777176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.