VENDÉGBLOGGER: 10 perc deréktorna

2017. augusztus 17.

dere_ktorna_ke_p.jpg

Ahogy elkezdtem az egyetemet, és egyre több ismerősöm tudta rólam, hogy fizioterapeuta vagyok,  többen kértek tanácsot tőlem, mit tegyenek ha ez fáj, az nem megy, én pedig  mindig szívesen segítettem, ahogy tudtam. A leggyakoribb kérdés a “mit tegyek ha fáj a derekam” volt.

Kortól függetlenül azt vettem észre, ez az egyik legmeghatározóbb és leggyakoribb probléma manapság. A 8-10 órát a padban ülő diákoktól, a  számítógép előtt dolgozó menedzsereken át, a babát emelgető kismamákon keresztül mindenkivel előfordulhat. Legtöbbször hosszan tartó terhelésre (ülés, állás), vagy hirtelen mozdulatra jelentkezik.

Sok mindent tudsz tenni a derekad egészségéért és a derékfájdalom megelőzéséért. Összeszedtem  pár általános jó tanácsot és készítettünk egy videót nektek, ami nem csak megelőzésnek jó derék átmozgató gyakorlatsor, de a fájdalmas, merev derék óvatos nyújtására is tökéletes. Végezzétek reggeli kávé előtt ébresztőnek, vagy egy nehéz nap után lazításnak.

 

Jó tanácsok:

    • Ha statikus munkát végzel (irodai munka, álló munka) óránként legalább 5 percet szánj arra, hogy átmozgasd magadat, szinte már elcsépelten hangzik, de a saját bőrömön tapasztaltam, mennyivel frissebb az ember utána.
    • Válassz jó matracot! Talán az egyik legfontosabb dolog, amire nem is gondolsz elsőre, de ha nem elég kemény az a felület ahol életed ⅓ -át töltöd, az könnyen vezethet derékfájdalomhoz.
    • Figyelj rá, hogyan hajolsz le! Legtöbben köztük én is, amikor Pankát a kutyusunkat tutujgatom, hajlamosak vagyunk derékból előre hajolni.A gerincbarát módszer azonban a guggolással való lehajlás .
    • Próbálj meg pár percet mozogni minden nap. Legyen ez jóga, séta, vagy akár a videóban bemutatott gerinc átmozgatás.
    • Ha már fáj:
      • Pihentesd! Találd meg azt a pozíciót amiben el tudsz lazulni és gyengül a fájdalom, (oldalt fekve, párnával a felhúzott térdeid között, háton fekve felpolcolva a két hajlított lábadat, hason fekve párnával a hasad alatt) majd maradj benne minimum 15-30 percig
      • A gyengéd masszírozás és simogatás csodákra képes, a tapintás ugyanis egy sokkal gyorsabban vezető idegen keresztül jut el a központba, mint a fájdalom, így tulajdonképpen blokkolja azt.
      • Ha a fájdalmad nem csökken rövid időn belül, akkor pedig azt tanácsolom keress fel egy szakembert, a derékfájás hátterében ugyanis nagyon sokféle ok állhat, minél előbb a végére jársz, annál könnyebb dolgod lesz később.

 

Remélem tudtam segíteni! :) Ha kérdésetek lenne, bátran keressetek!

 

Kovács Tímea

@timeamea

 timea@willgo.life

A bejegyzés trackback címe:

http://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr2212757052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.