VENDÉGBLOGGER: Receptek az 11GROUND-ról

2017. május 26.

untitled_collage_1.jpg

Ezen a héten a Valami új - Kipróbálva sorozat keretében a 11ground gasztro archívumát hívtam elő. Már az elején megosztom a tanulságot: ezek a receptes cikkek nem csak a nyálcsorgatásra jók, megéri használni őket!

Persze, ha valaki sok Tastemade fél percre felgyorsított főzős videókat néz, akkor könnyen slow foodnak értelmezheti ezeket a fogásokat, de meg kell mondjam, hogy nem a bonyultságukról, sokkal inkább az ízletességükről híresek az alábbiakban kipróbált receptek. Ennek köszönhetően pont maradt energiám és kedvem másnap is belefogni valami finomságba.

Nap, mint nap számtalan gasztro ötlettel találkozunk, ezért szerintem nagyon fontos, hogy az egyes recepteknek legyen szíve, lelke, mesélnivalója.

img_7887_1.jpg

Inez fügés pizzás receptjének története, már egy éve bennem van, és a kihívás keretében végre új életre kelhetett. Mi félnapos erdei kirándulásból hazaérve fogtunk neki, szóval igen hálás volt a felvevő piac. Emiatt persze a türelmünk a házi pizza tészta kelési idejének kevésbé kedvezett… De hát a kecskesajt és füge tökéletes kombinációja ezt a problémát is ellensúlyozta.

untitled_collage.jpg

A pizza tojásdad természetét pedig két oldalról tudom megmagyarázni: Inez írta, hogy így rusztikus hatású lesz; a vőlegényem pedig éhes volt, és mondta, hogy így kettő is elfér egy tepsin. Azt hiszem mindenki jól járt.

Második nap úgy terveztem, hogy dupla adag fehércsokis kekszet csinálok, ami majd jól fog jönni a héten, ha épp olyan kedvem van. Valahol szomorúsággal tölt el, hogy túl finom lett, így másnap már egy újabb desszertbe kellett belevágnom.

img_8403_1.JPG

keksz.jpg

Persze ez a siker tovább növelte bennem a lelkesedést. Főleg, hogy belefektetett munka és érték arányban is nagyon erősnek bizonyult ez a finomság. A tésztáját 15 perc alatt elkészítettem, a frissen sült fehércsokis, édes illat pedig perceken belül bejárta a lakást. Az enyém inkább az ízére lehetett büszke, ezért betettem az eredeti recept képét is, hátha az mást jobban inspirál. 

Az igen hamar felszámolt keksz után egy újabb fehércsokis édességre esett a választásom, mégpedig a Chia magos muffinra. Itt egy kis alkotói szabadságot vittem a dologba. Az újhullámos, egészséges receptvilág elragadott magával, így a Chia mag és kókuszolaj mellé, indokoltnak tartottam a liszt felét zablisztre cserélni. Ezzel a csavarral édesebb volt a pusztítás.

img_8487_1.JPG

c4e4db39b16b550e4d5ff33e0fddcf7c_1.jpg

A hét közepére beiktattam egy könnyebb receptet, ami a vendégváró sajtos rúd lett. Büszkeséggel töltött el, hogy végre nem az előre csomagolt levelestésztát hívtam segítségül. Persze abból is van nem agyon tartósítószerezett verzió - olyan is az ára -, de ezután bátran mondhatom, hogy egyáltalán nem nagy macera ezt a túrós alapot összedobni, és mégis őszintén házi készítésű.

fullsizerender_4_1_1.jpg

so_s.jpg

Arról én sem tudok beszámolni, hogy kihűlve milyen, mivel ez is a vártnál korábban elfogyott. Ezt a bókot is bezsebelte a háziasszony énem. Ha valaki hasonló gyors, egyszerű és garantált dícséretet biztosító receptet keres, annak bátran ajánlom.

Vajcsiga, az új kakaóscsiga - írta Inez. Ennek utána kellett járnom! Az biztos, hogy ez volt a legbonyolultabb recept, de a belefektetett munka miatt, vagy csak mert annyi időt tölthettem a finom, cukros, kelttésztás illatú konyhában, hogy közben a fejembe szállt a boldogító zamat, mindenesetre nagyon meg voltam vele elégedve. Talán ez lett a kedvenc receptem.

img_8666_1.JPG

9f390dbd54d1f71736c191f326ae8d1e_1.jpg

Mivel két tepsivel is készítettem, így a második körben volt lehetőségem egy kis változtatást belevinni. Az öntetbe egy kicsivel több fahéjat és még mogyoróvajat is csempésztem, ami a személyes kedvencem, ezért nagyon elégedett voltam a végeredménnyel.

Ha valaki az eredeti recept szerint jár el, akkor is tudom javasolni kiegészítőnek a vanília pudingot, vagy esetleg egy kis lekvárt mellé, szerintem nagyon passzol az ízvilágához.

Hatodik napon ismét egy sós fogásra esett a választásom: almás-mézes sütőtök levest készítettem. Bár a sütőtök szezon már rég végetért, én bármikor betérek a Bors gasztrobárba egy hasonló krémlevesre, vagy sóvárgok akár nyáron is egy Pumpkin Spice Lattéra. A kamrában talált sütőtök pürét jelnek vettem, így ez a 11groundos recept sikeresen csillapította a sütőtök iránti vágyakozásaimat.

img_7601_1.JPG

95393c3452e631b0e360539952965d52.jpg

Nagyon finom, melengető fogás lett belőle. Igyekeztem megörökíteni a kellemesen forró, gőzölő levesből áradó hívogató finomságot, de leginkább javaslom nektek, hogy próbáljátok ki magatok.

Mi pisztáciát és diót szórtunk a tetejére, de természetesen tökmag is megteszi. Amit még el tudok képzelni az a fenyőmag. Igazi gourmet kombó ez az édes, sós, fűszeres ízvilág.

Az utolsó nap már takarékon dolgozott a lelkesedésem, de legnagyobb szerencsémre Viki kuglóf receptje szinte kiabált, hogy készítsem el. Itt újra feleleveníteném a bevezetésben pedzegetett gondolatot, miszerint a recepteknek is van lelke. Vagyis ennek biztosan. Jó érzés volt úgy sertepertélni a konyhában, hogy közben gondolataimban valahol a régi Vörösmarty cukrászdában jártak.

Köszönöm, hogy ezt a személyes szálat is megismerhettem, így egy új, a saját történetem indulhatott az útjára. Hogy mennyi kellemes élményem lesz még a jövőben a kuglóffal nem tudom, mindenesetre nagyon biztatóak a kiátások. Aki szeretne gyönyörködni a kézzel írt receptben, annak íme az eredeti recept inspirációnak.

img_1319.JPG

95471b9d4193cd9a830c7c3c0a9c3a8d_1.jpg

A kihívásnak köszönhetően sikerült emlékeztetnem magamat arra, hogy milyen jó hangulata van egy közös főzésnek, és az együtt elfogyasztott házikészítésű fogásoknak.

Persze, az összes receptet szeretném elkészíteni újra a jövőben. Azzal, hogy félórás, nagysikerű változatok is kerültek a repertoárba valószínűleg még sort is fogok rá keríteni. Mondjuk van a polcomon pár recepteskönyv, akinek szintén érdemes lenne bizalmat szavazni, szerencsére a lelkesedésemet egy időre megalapoztam.

 

Remélem sikerült meghozni a Ti kedveteket is!

Olvassuk és használjuk a 11groundot, hogy másokkal is megszerettessük, akár ezeken a recepteken keresztül! :)

Balázs Otília

@balazstilla

balazs.tilla@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr1012510897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása