Kismamanapló #4 - A harmadik trimeszter

2016. október 13.

img_1151_1.JPG

Nem hittem volna, hogy babonás vagyok, de a várandósságom alatt egyszerűen nem mertem semmiről úgy írni, hogy az még nem fejeződött be. Minden trimeszter lezárulása után írtam meg a kismamanaplómat, így a harmadik trimeszteres beszámolómmal is vártam a végéig. Abba mondjuk nem gondoltam bele, hogy ennek a végén egy újszülött mellett kisebb gondom is nagyobb lesz, mint hogy bejegyzést írjak, nem mellesleg az agyam se épp úgy funkciónál, mint szülés előtt. Na de így pár hét elteltével végre nekiültem, és igyekszem felidézni, hogy mik is történtek az utolsó trimeszterben.

img_1844.JPG

( Az utolsó képem pocakosan)

Be kell valljam, ez az időszak volt a legjobb és a legrosszabb is. A legjobb, mivel az összes izgalmas dolog igazából ebben az időszakban történik: a babakelengye összeállatása, megvásárlása, a baba szobájának berendezése, a kórházi csomag összeállítása, szülésfelkészítő tanfolyam, és akkor az utolsó hetek izgalmáról még nem is beszéltem.. A legrosszabb pedig azért, mert innentől már tényleg hatalmasnak érzed magad és fáj mindened. És ez nem véletlenül van.. Nagyon eleged kell, hogy legyen a terhességből, annak érdekében, hogy a szülés már egy szimpatikus programnak tűnjön.

Na de kezdjük az elején! Valahol a 30. Hét környékén, egyik éjszaka ráébredtem, hogy „jézusom, az egy dolog, hogy terhes vagyok, de ez a baba valahogy meg is fog születni“. Ezen a ponton se a császármetszés, se a szülés nem tűnt túlélhető dolognak, így egy kisebb pánikroham után úgy döntöttem, hogy ezzel még nem kell foglalkoznom, a jelenre kell koncentrálnom, és arra, hogy egészségesen növekedjen bent Laura. Biztos hülyén hangzik ez a struccokat megszégyenítő hozzáállás, de bevallom őszintén, ez segített ép észnél maradni a szülésig, és a szülés alatt is. Így az első és legfontosabb tanácsom, hogy mindig az aktuális dolgokra koncentráljatok, és ne a jövő problémáit próbáljátok előre megoldani. Okosan van ez az egész kitalálva, mire elérkezel a lehetetlennek tűnő részig, sokkal erősebb leszel és simán megoldod.

BABAKELENGYE

A 32. héten elmentünk beszerezni mindent, amire a babának szüksége lehet. Ehhez előre összeállítottam egy listát, amiről szépen lehetett pipálgatni. A beszerzést követően mindent a pincében tároltunk még pár hétig, ugyanis előre tudtam, hogy amint összeszereljük a bútorokat, és kivasalom a kisruhákat, nem lehet majd leállítani az agyam és 0-24-ben már csak azzal fogok tudni foglalkozni, hogy mikor jön már el a nagy nap?!? (A bejegyzés végén megtaláljátok a listát)

A 34. hét környékén egy vizsgálat során megtudtam a dokimtól, hogy elég valószínű, hogy Laura nem fogja kivárni a kiírt napját, sőt lehet jóval hamarabb érkezik majd. Gondolhatjátok, hogy utána mennyi ideig vártunk még a szerelgetéssel.. Semeddig! Aznap este szépen nekiláttunk a dolognak, pontosabban Dávid, én pedig a kanapén ülve figyeltem és az összeszerelési útmutatót vizsgáltam. Természetesen utána be is jött, amit gondoltam, a következő hetekben már szinte minden gondolatom a baba körül forgott. 

ke_pernyo_foto_2016-10-13_19_25_30.png

BABASZOBA

Mivel egy két szobás lakásban lakunk, amikor megtudtuk, hogy jön a baba, egyből felmerült a költözés témaköre. Manapság sokkal gyakoribb az, hogy a kórházból hazatérve azonnal külön szobát kapnak a babák, így első gondolatunk nekünk is az volt, hogy nincs mese, költözni kell. De valahogy újra és újra az az érzésem támadt, hogy eleinte jobban szeretném, ha a mi szobánkban aludna majd ő is, így adva időt magunknak az összeszokásra. Nekiálltam erről keresgélni, hogy az okosak mit ajánlanak, mi szól a különszoba és a közös szoba mellett, illetve ellen, ezeket átbeszéltük Dáviddal és végül arra jutottunk, hogy majd Laura fél éves kora körül fogunk költözni. Így a mi szobánkban került kialakításra egy kis rész Laurának, kisággyal, baldachinnal és egy pelenkázóval.

FELKÉSZÜLÉS

Bár igazából az egész várandósság a szülésre és a szülővé válásra való felkészülésről szól (bevallom kell is az a 9 hónap!) az utolsó trimeszterben mégjobban rákapcsol az ember. Én rengeteget olvastam mind a szülésről, mind a csecsemők „működéséről“. Számomra három könyv volt, ami kincset ért, és szerintem a sorrend, ahogy olvastam őket is nagyon jól el lett találva, mivel szuperül kiegészítik egymást. Elsőnek Vida Ágnes: Babapszichológia című könyvét olvastam, ami általánosságban remek rálátást adott. Ezek utan Pamela Druckerman: Nem harap a spenót című könyve következett, amiben a Szünet módszer nagyon megragadt bennem, és azt kell, hogy mondjam, eddig nagyon is bejött nekünk. Utána pedig Tracy Hogg – A suttogó titkai könyve következett, amit fenntartásokkal kezdtem el olvasni, mivel rengeteg ember szerint óriási baromság, de én sok hasznos dolgot találtam benne.

Sokszor éreztem úgy, hogy hülyének vagyok picit nézve, hogy minek olvasok ennyit, ezek a dolgok úgyis önmaguktól, ösztönből jönnek majd, de visszanézve nagyon örülök neki, hogy ennyire készültem, mivel az első hetek bizonytalanságában rengeteget segített nekem, hogy volt filozófia, amiben hittem, és ami szerint tudtam cselekedni, így a kisebb döccenőket is könnyebben vettem.

img_3827.jpg

SZÜLŐSZOBA LÁTOGATÁS

A harmadik trimeszter egyik nagyon valóságos pillanata az, amikor a választott szülésznőddel és másik 10 párral ellátogattok a szülőszobára, ahol végigveszitek a szülés főbb mozzanatait, majd záporoznak a kérdések. Olyan kérdések, amik neked eszedbe se jutottak.. Innen is bevallom kisebb pánikkal távoztam, hiszen az egész szülés előre tekintve egy igencsak félelmetes dolog. Tudod, hogy fájni fog, hogy szenvedni fogsz, de fogalmad sincs, hogy azon túl mi fog történni és hogyan fog történni. De van egy jó hírem: szerencsére, ahogy közeledik a szülés időpontja, elöntenek a hormonok, és ezeknek köszönhetően egy nyugodt buborékba kerülsz. Innentől inkább várod majd a szülést, mint félsz tőle. Na jó, a szülést talán senki nem várja, de azt igen, hogy végre a babáddal találkozhass. 

KÓRHÁZI CSOMAG

Mint kiderült, én ezzel jócskán túl készültem, és nagyjából annyi dolgot vittem a kórhazba, hogy azzal akár a fél szülészetet elláthattam volna, de amit semmiképp ne hagyj otthon: szülészeti gél és/vagy búzacsíra, édes mandula olaj, mentes víz, szőlő cukor, és egy hálóing a szüléshez. Ha ezek nálad vannak, már rengeteget segítettél magadnak. Felületesnek hangozhat, hogy ne hallgass azokra, akik szerint olyan hálóinget vigyél a szüléshez, amit nem sajnálsz kidobni. Igen, lehet ki kell majd dobnod, de hidd el, minden optikai tuningra szükséged lesz, ami csak szóba jöhet, úgyhogy nagyon is jó ötlet egy szép hálóinget vinni a nagy alkalomra.  (A bejegyzés végén megtaláljátok a teljes listát!)

BABABULI / BABYSHOWER

Nekünk leendő anyukáknak az ivászat/tejfakasztó helyett sütizés jut, aminél mondjuk kevés jobb dolog van 9 hónapos terhesként. A barátnőim egy szuper kis délutánt szerveztek erre az alkalomra, amit nagyon köszönök nekik!

img_1589.JPG

A következő babamama cikkben az újszülött fotózásról fogok írni, addig is következzenek a listák! Remélem segít majd nektek is a készülődésben!

Ha bármi kérdésetek van, ne habzzatok írni: viktoria@11ground.com 

Viki

@viktoriabolla 

A bejegyzésben szereplő képek Huawei P9 okostelefonnal készültek.

 

BABAKELENGYE LISTA

  • 1 db rácsos kiságy
  • 1 db kókuszmatrac
  • 1 db pelenkázó
  • 1 db szennyestartó
  • 1 db fürdető kád
  • 1 db babakocsi
  • 1 db hordozó/kocsiülés
  • 1 db felköthető hordozó
  • 1 db pelenkázótáska
  • 1 db körforgó
  • rácsvédő 
  • 2-3 db fürdőlepedő
  • 2 db kapucnis törölköző
  • 10-15 db textilpelenka
  • 1 db hálózsák
  • 2-3 lepedő
  • 2-3 nedszívó gumilepedő
  • 2-3 takaró
  • 2 tároló doboz
  • 4 db 125 ml cumisüveg
  • 4 db 220 ml cumisüveg
  • 1 db cumisüvegsterilizáló
  • 1 db mellszívó
  • tejtároló zacskók
  • 1 db cumisüveg melegítő 
  • 1 db lázmérő
  • 1 db légzésfigyelő
  • 1 db orrszívó
  • 1 db fürdővízmérő
  • 1 db baba kisolló-körömcsipesz
  • 3 db cumi
  • 1 db szélcső
  • hajkefe
  • pelenkaszemetes
  • 2 db sapka
  • harisnya
  • zokni
  • 10 db body 
  • 7 db rugdalózó
  • 7 db hálóruházat

 

KÓRHÁZI TÁSKA LISTA 

  • 4 db. hálóing
  • homeopátiás szerek
  • eldobható bugyik
  • betétek 
  • köntös
  • papucs 
  • 3 db. törülköző
  • gátmasszázs olajak és/vagy szülészeti gél
  • melltartó + betét
  • pipere csomag 
  • fürdőpapucs
  • telefon + töltő
  • iratok:
    • TAJ kártya
    • terheskiskönyv
    • személyi, lakcímkártya
    • házassági anyakönyvi kivonat (nem kell, hogy 300 napnál ne legyen régebbi) vagy apasági nyilatkozat
    • leletek: Hepatitis, vércsoport+ ellenanyag vizsgálat, utolsó vérkép és ultrahang, hüvelyváladék tenyésztés eredménye 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://11ground.blog.hu/api/trackback/id/tr9911705631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása